12/03/2013

Monthly Favourites: November

I have been sitting ( or rather lying) at home with antibiotics for a couple of days now and I am trying to get into my body as much vitamins as I can. Does it happen to you too, that in one specific time you need to be healthy the most, you just suddenly become ill? To me always. Maybe I needed it. At the beginning of November I was so busy! At home, I pretty much just slept. Now I can finally get some rest, catch up on things I have not get done yet. In addition, Christmas are closer and closer! Even though I do not have any presents yet. I am going to buy them when I am healthy.

I have to stop blabing. I prepared for you some of my November favourites. I have found a few new products, that I absolutely love, or I rediscovered the beauty of those, I have purchased in previous years.

Už pár dní sedím (nebo spíše ležím) doma s antibiotiky a snažím se do sebe dostat co nejvíce vitamínů. Taky se vám stává, že zrovna když nejvíce potřebujete být zdraví, tak najednou onemocníte? Mně vždy. Možná jsem to už potřebovala. Na začátku listopadu jsem byla v jednom kole. Doma jsem skoro jen přespávala. Teď si alespoň můžu pěkně odpočnout, stihnout, co jsem předtím nestihla, a přestat se stresovat. Navíc se už blíží Vánoce! Sice ještě nemám ani jeden dárek, ale to se zvládne, až budu zdravá.

Nebudu dále odbíhat od tématu. Připravila jsem si pro vás pár mých oblíbenců, jak se tomu v internetovém světě říká. Našla jsem nové produkty, které jsem si ihned naprosto zamilovala, anebo jsem znovu objevila krásu v těch, které už mám doma delší dobu.




1) BODYSOL - SOS Lipstick Repairshop )
My favourite lip balm ever. Lips are beautifully moisturised. It is my saviour from soring chapped lips. In addition it is hypoallergenic, protects from UVA and UVB radiation, furthermore contains vitamins (A, E) and aloe vera, which is anti-inflammatory and supports healing. It does not contains any parfum, but still smells very nice. This product I am using a couple of years now, and in all that time it never let me down. Personally, I am buying this lip balm here in Czech in the pharmacies.

Můj nejoblíbenější balzám na rty vůbec. Rty nádherně hydratuje. Opravdu naprostá záchrana od bolavých popraskaných rtů. Navíc je hypoalergenní, chrání před UVA a UVB zářením, dále obsahuje vitamín A, E a aloe vera, která je protizánětlivá a podporuje hojení. Neobsahuje žádný parfém, ale voní velmi pěkně. Tento produkt používám už pár let, a za celou tu dobu mě v nouzi nikdy nezklamal. Já ho osobně kupuji tady v Česku v lékárnách.

2) ESSENCE - Longlasting Lipstick 04 "On the catwalk"  shop )
Lipstick is not very pigmented. The colour is more to burgundy and it does not stays in wrinkles. It does not dries out the lips, on the contrary it moisturizes them. Lipstick lasts about 3 hours. Perfect for fall and winter time.

Rtěnka je průměrně pigmentovaná. Barvu má spíše do vínová, nezalézá do vrásek. Rty nevysušuje, naopak je hydratuje. Výdrž má kolem 3 hodin, ale za to mě to stojí. Dokonalá na podzim a zimu.

3) RIMMEL - Lipstick Lasting Finish by Kate Moss "19"shop )
I have bought this lipstick at the beggining of the year and immediately fell in love with it. Now I have rediscovered it's magic. It is beautifully pigmented, and the colour is something between brown and rose pink. Above that I absolutely love the smell of Rimmel lipsticks. It stays on the lips for half a day.

Koupila jsem si ji na začátku roku, a naprosto se do ní zamilovala. Teď jsem znovu objevila její krásu. Má pěkně pigmentovanou barvu, něco mezi hnědou a starorůžovou. Navíc naprosto miluji vůni rtěnek od Rimmelu. Na rtech vydrží asi tak půl dne.


4) ESSENCE - Nail Polish colour&go 113 "do you speak love?" shop )
It has amazing colour, even after the first coat. It is beautiful dark red colour, which reminds me Christmas. The only thing that bothers me is, that the third day is already chipping. Fortunately we have clear nail polish, right?

Má moc pěknou barvu, kryje už po prvním nátěru. Nádherná červená barva, která mi připomíná Vánoce. Jediné, co mi trochu vadí je, že už třetí den se odlupuje. To se dá naštěstí vyřešit bezbarvým lakem.

5) RIMMEL - Match Perfection Illuminating Concealer - Ivoryshopshop )
This product is concealer and highlighter in one. I appreciate that there is no shimmer in it, and leaves healthy shining skin. It is great mainly for the under eyes circles, which coveres brilliantly. I would recommend this especially to people with dry skin like mine. For oily skin it might have made a mess.

Tento produkt má fungovat jako korektor i rozjasňovač. Oceňuji, že se netřpytí, a zanechává jen zdravě lesknoucí se pleť. Je skvělý zejména na kruhy pod očima, které nádherně zakryje. Doporučila bych ho zejména lidem se suchou pletí, jako mám já. U mastné by to možná udělalo paseku.



6) MIXA - Cleansing Micellar Watershop )
Not long time ago there was a big wave on a czech blogs of the brand called Mixa. When the waters began calming down, I said to myself, that I am going to try their micellar water. I will never regret that decision. My skin is clensed without drying out, redness and looks really healthy. In the begining it feels a little sticky, but when it dries it is fine. This product is hypoallergenic and contains vitamin B and rose extract. Definitely the best purchase of the month. 

Je to ještě chvíle, co se po českých blozích převalila vlna výrobků od Mixy. Když už se vody začaly uklidňovat, řekla jsem si, že vyzkouším jejich micelární vodu. Toho rozhodnutí nebudu nikdy litovat. Pleť mi vyčistí bez vysušení, začervenání a vypadá opravdu zdravě. Z počátku trochu lepí, ale jak zaschne, je to v pořádku. Je hypoalergenní, obsahuje vitamín B a výtažek z růže. Rozhodně nejlepší kup měsíce.

7) LANCOME - Trésor Midnight Rose shopshop )
I have this for over a year now. I always start using it, when it cools outside. Subconsciously I have link it with the winter. It is a little bit stronger perfume and lasts all day long. I love the packaging. It smells like flowers (jasmin, peony, rose). I absolutely adore flower scents. I have recieved so many compliments, and I consider it as a smell, that belongs to myself.

Už ji mám něco přes rok. Vždy ji začnu používat, když se trochu ochladí. Podvědomě jsem si ji spojila se zimou. Je trochu silnější, vydrží celý den. Strašně se mi líbí její flakónek. Voní po květinách (jasmín, pivoňka, růže). Zbožňuji květinové vůně. Dostala jsem na ni již nespočet komplimentů, a beru ji jako vůni, která ke mně patří.


Navy Polka Dots Shirt With Sweater#Autumn love...oatmeal toned cable knit sweater with layered white button down and fantastic sunnies.  sweater for women #2dayslook #new Jumpsuits #sweaterfahion  www.2dayslook.comRelaxed Textured-Stitch Sweater... love it with the denim shirt and plaid pants!
Photos from Pintrest

8) FASHION - Sweaters with collared shirts underneath 
I am enjoying this style. I really like the collar popping out. I think, that revives the whole look. Moreover now, when it is cold outside, it is must to wear more layers. The best thing is to have sweater made from wool. Than you are in pleasant warm.

Tento styl si naprosto uživám. Strašně se mi líbí, jak jenom vykukuje límeček. Přijde mi to jako pěkné oživení. Navíc teď, když už je venku zima, je potřeba vrstvit. Nejlepší je mít svetr z vlny. To pak je krásně teploučko. 

9) Kaki ( Persimmon, Tomel japonský)
I could eat it all the time! It is sweet, yummy and healthy. When it is ripe it has orange colour. Taste reminds peaches. It contains loads of fibre, carbohydrates, vitamins (C, A), potassium, calcium, magnesium, iron and more. It benefits to the kidneys and livers. If you have not tried this yet, I recommend you to taste it.

Mohla bych ho jíst pořád! Je sladké, chutné a zdravé. Když je zralé, má oranžovou barvu. Chuť je podobná broskvím. Obsahuje velké množství vlákniny, sacharidů, vitamíny (C, A), draslík, vápník, hořčík, železo a další. Je dobrý na ledviny a játra. Pokud jste nezkoušeli, doporučuji ochutnat.

10) Music 
Lorde - Pure Heroine (Tennis Court, Team, Royals)
Tom Odell - I Know
Katy Perry - Unconditionally

11) TV Shows
Arrow
The Tomorrow People

What are your November favourites?

Co jste si za listopad oblíbili vy?





No comments:

Post a Comment