8/24/2014

My 5 favourite: Drugstore Lipsticks


 I don't even remember when was the last time I spoke here about makeup! I thought that now it is the right time to share with you five lipsticks, which my lips love. At first sight their colours may seem to you very similar. However it is quite the contrary. Every shade is a little bit different. I intentionally aligned them from the lightest and most natural colour to the darkest red. You also can notice my liking of lipstick by Kate from Rimmel. I adore them.

 Do you choose lipstick for the day, depending on your mood? I certainly do. During busy day, which I spend in work or I am just all over the city, I always choose more natural shades. Meanwhile in those rear moments, when I feel confident, I overcome my comfort zone and step out from the line with red lipstick. That is the reason why you can see me most of the time wearing more natural shades of lipsticks.

 Ani si nepamatuji, kdy naposledy jsem tady mluvila o kosmetice! Napadlo mě, že už je na čase podělit se s Vámi o pět rtěnek, které si oblíbily moje rty. Na první pohled se jejich barvy zdají podobné. Opak je ovšem pravdou. Každá barva je o kapičku jiná. Seřadila jsem je schválně od té nejsvětlejší a nejpřirozenější, až po rudou. Můžete si všimnout mé obliby Kate rtěnek od Rimmelu. Zbožňuji je.

 Také si volíte rtěnku, podle toho, jakou máte náladu? Já rozhodně. Během hektického dne, který trávím v práci, či jsem rozlítaná po městě, jdu do přirozenějších odstínů. Zatímco ve vzácných okamžicích, kdy se cítím sebevědomě, překonám svou komfortní zónu a vystoupím tak trochu z řady červenou rtěnkou. To je důvod, proč mě většinu času můžete vidíte s přirozenějšími barvami rtěnek na rtech.


1# Avon Cosmetics - "Dreamy"
What I love about this one is its' creamy consistency. That is the reason why it doesn't dries out my lips. It stays on the whole afternoon, and it doesn't smudge. The shade of it is cold, so it makes an ilusion of white teeths. (Unfornutely just an illusion.) The reflection is kinda purple and the lipstick itself contains a little amount on glitters. Luckily after aplication it is not visible. I honestly do not know if you can still buy this one, so I am rather saving this lipstick up on special days.

 Co na ní miluji, je její krémová konzistence. Díky tomu mi nevysušuje rty. Na rtech vydrží celé odpoledne, nerozmazává se. Odstín má studený, tedy vytváří iluzi bílých zubů. (Škoda, že jen iluzi.) Odlesk je trochu do fialova, obsahuje trošku třpytek. Naštěstí při nanesení nejsou vidět. Nevím, jestli je ještě k sehnání. Radši si ji šetřím.

2# Rimmel London - Lasting Finish by Kate "19"
 In my opinion, this is the best lipstick I have ever tried. The consistency of this one is very light and creamy, as a lip balm, however still very pigmented. Morover it smells really nice. I don't know why, but I feel very pleased, when I smell the scent of Kate lipsticks. Yes. It sounds strange to say it like that...For me this shade is simular to my lips, still it can be too dark for somebody to wear it as a natural lipstick. It is something like an "upgrade" to my lip colour. (ha-ha) Unfortunately, I found out that it was just a Spring collection. I cannot find it anywhere. Please, bring it back to the stores, I am running out of it... 

 Podle mého názoru, tohle je ta nejlepší rtěnka, jakou jsem kdy vyzkoušela. Lehounká a krémová, jako balzám, ovšem stále hodně pigmentovaná. Úžasně voní. Nevím proč, ale vlna spokojenosti mnou projede, když ucítím tu zvláštní rtěnkovou vůni. Ano. Zní to divně, takhle to říct... Pro někoho může být moc tmavá, pro mě je ta barva podobná mým rtům. Je to pro ni takový "upgrade". (ha-ha) Jen jsem zjistila fakt, který mě bodl až u srdce. Byla to totiž prý jen jarní kolekce. Nikde ji už nemohu sehnat. Prosím, přiveďte mi ji zpět, protože už mi dochází...

3# Essence - On the Catwalk "04"
 Autumn is slowly approaching, and it wouldn't be me, to not start using my Autmn/Winter lipstick. I know that it is a little bit early. During a few rainy days I could not resist the urge. It has light burgundy colour....I know. When it cames to colours, I suck. (ha-ha) Too bad, that it doesn't stays on longer. After all it is not a problem for me to apply it in the daytime again and again. Moreover it has the same colour, as my favourite jeans and sweatshirt. 

 Podzim se už pomalu blíží, a to bych nebyla já, abych nevytáhla svou podzimní/zimní rtěnku. Vím, ještě je trochu brzo. Během pár propršených dní jsem už ale neodolala. Má takovou světle vínovou barvu...já vím. Popisování barev mi nejde. Škoda, že nevydrží moc dlouho na rtech. I tak pro mě není problém si ji aplikovat během dne znovu a znovu. Navíc se mi hodí ke kalhotám a svetru.

4# Rimmel London - Colour Show Off Lipstick "Be Bold"
 Cherry red lipstick, beautifully pigmented. I can eat, drink, it stays in place for hours and hours. Amazing. What more can one ask? Although sometimes a little bit dries out my lips. However this problem can always solve a lip balm.

 Rtěnka třešňové barvy, nádherně pigmentovaná. Můžu jíst, pít, a ona na rtech zůstává. Paráda. Co víc si člověk může přát? I když občas trochu vysušuje. Ale to se vyřeší balzámem na rty.

5# Rimmel London - Lasting Finish by Kate "01"
 My favourite red lipstick. I have bought it last year, when I was going on a prom. And since that time it is a necessary for a special occasions. I have to admit, I grab this one most of the times when I am going to the theatre. I don't know why, but it doesn't stays on my lips for long. However it is my "memorial" lipstick. You know how someone has songs, which remind them all types of memories? Well, it happens to me with lipsticks too.

 Moje nejoblíbenější rudá rtěnka. Koupila jsem si ji minulý rok na ples, a od té doby je nezbytnou součástí, například když jdu na nějakou zvláštní příležitost. Nejvíce ji asi nosím do divadla, abych se přiznala. Nevím proč, ale nevydrží na mých rtech moc dlouho. Ale je to moje "vzpomínková" rtěnka. Víte jak někdo má písničky, ke kterým se jim asociují vzpomínky? No, já to stejné mám s rtěnkami.


 As I swatched them on my forearm, they look really almost the same....and moreover is seems like I am sponsored by Rimmel. Which I am not. I just love Rimmel lipsticks. What more to say?

 Na ruce opravdu vypadají všechny odstíny podobně...A navíc to vypadá, že mě sponzoruje Rimmel. Což není pravda. Já prostě jen zbožňuji jejich rtěnky. Co k tomu víc dodat?

Love life,
Lucy

No comments:

Post a Comment