10/14/2014

Sweater Weather - Denim&Hat


 I am so happy, that I can finally share with you my favourite autumn outfit! Nice classy look is evergreen. I completly fell in love with this long cardigan. I found this treasure in vintage shop, and at first I wasn't really sure about it. You know, if I am able to weare it enough. I can tell you, I have a lot of clothes hanging in my closet, which I don't wear often. So I put it back on the hanger. About thirty minutes later I saw Mango advertisement all over the city with a girl in it wearing simular cardigan. This must be fate! The next day I run back into the shop, and miraculously it was still there. That is the whole story of THE cardigan. 

  It is made from 50% wool, so I don't have to worry about getting cold. I can tell you, I wore it on a chilly day, when people around me wore warm jackets, and I was fine, it kept me warm all day long. What is better, the cardigan is soft. I love the feeling like I am covered up in a blanket while I am walking. (In this case it is more dressing gown than blanket...haha.)

 What I love to do is adding to this outfit nice floppy hat. This one I also found in vintage shop. (Told you that you can find treasures in there.) It was a coincidence. It literally fell to my knees. The hat is made from 100% wool. (Soon enough I will be woolen queen!...Just kidding...haha) I think that nowadays hats are a little bit overpriced, for that reason I am really glad I have found this one. In the Czech Republic hats are still something extraordinary. You can see people on the streets turning their heads when they spot someone with a hat. However I was suprised and pleased at the same time, when a older women came to me in a bookshop and said, that I have a nice hat. It really makes your day!

 Then  I got inspired again from Mango advertisement, and added to it denim shirt. It has white hearts on it, so it is not plain denim shirt. This is what I love about it. My satchel is a must. You cannot be suprised by it anymore.



 Jsem tak šťastná, že se s vámi mohu konečně podělit o svůj nejoblíbenější podzimní outfit! Do tohoto dlouhého svetru jsem se naprosto zamilovala! Tento poklad jsem našla v sekáči, a na první pohled jsem si s ním moc nebyla jistá. Víte, jestli ho vynosím, a tak podobně. Můžu vám říct, že takových věcí, které skoro vůbec nenosím, mám ve skříni "habaděj". Tak jsem ho vrátila zpátky na věšák. Ovšem asi tak o půl hodiny později jsem všude kolem sebe viděla reklamy Manga s holčinou, která měla na sobě podobný svetr. Tohle prostě musí být osud! Další den jsem letěla zpět do toho obchodu. Jako zázrakem tam stále visel. Toto je příběh jednoho svetru.

  Je vyroben z 50% z vlny, takže se nemusím starat o to, že mi bude zima. Můžu vám říct, měla jsem ho na sobě v jeden  chladný den, kdy lidé kolem mě měli na sobě teplé bundy, a já byla naprosto celý den hezky v teplíčku. Co je ještě lepší, tento svetr je hebounký, vlna v něm nekouše. Zbožňuji ten pocit, když jsem zabalená do deky, zatímco jdu. (V tomhle případě spíše do županu než do deky...haha)

 Co já ráda dělám je to, že k tomuto outfitu přidám velký klobouk. Tento jsem také našla v sekáči. (Říkala jsem vám, že tam můžete najít poklady.) Byla to náhoda. Doslova mi padl k nohám. Tento klobouk je vyroben ze 100% vlny (Brzy budu vlnová královna!...Jen si dělám srandu...haha) Myslím si, že v dnešních dnech jsou klobouky trochu předražené, z toho důvodu jsem opravdu ráda za to, že jsem našla tento, jelikož v České republice jsou klobouky stále něčím neobvyklým. Na ulicích se lidé otáčí za těmi, co je nosí. Ale byla jsem opravdu překvapena a zároveň potěšena, když starší paní za mnou v knihkupectví přišla a pochválila mi klobouk. Opravdu vám to spraví náladu!

 Poté jsem se znovu nechala inspirovat reklamou Manga a k tomu všemu přidala riflovou košili. Ta má na sobě srdíčka, takže to není obyčejná riflová košile. Což se mi na tom líbí. Moje brašna je nutností. Už vás to ani nemůže překvapit.


Long Cardigan // Vintage (Via/Appia)
Denim Shirt // Camaieu
Black Jeans // Mango
Hat // Vintage
Satchel // Vintage
Boots // Humanic
Pearl Earrings // SIX
Golden Watch // Vintage (Chaika)










Love life,
Lucy

No comments:

Post a Comment